قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

Posts

مقالات

هر هفته با مقالات جدید از دنیای بلبرینگ ، روغن های نسوز ، یاتاقان و ابزار آلات صنعتی در این صفحه همراه باشید.


آخرین مقالات

بلبرینگ و رولبرینگ INSOCOAT (ضد الکتریسته)

بلبرینگ های INSOCOAT

در مکان هایی که باید از بلبرینگ های INSOCOAT استقاده شود ولی از بیرینگ های معمولی استفاده میشود هنگام عبور جریان اکتریکی از بلبرینگ در یک نقطه ایجاد گرما و در نتیجه باعث بالا دما در آن نقطه شده و با بالا رفتن دما در آن نقطه گریس از بین میرود و ساچمه به رینگ داخلی یا خارجی میچسبند و یک تیکه از آن را میکند و یک چاله ایجاد میکند و در ادامه بقیه ساچمه ها از آن چاله عبور کرده و آسیب میبینند و همین امر باعث خرابی بلبرینگ ها میشود (فرسایش الکتریکی)  در صورت استفاده از مبدل فرکانس ، خطر آسیب بیشتر می شود.

فرسایش الکتریکی بیشتر در الکتروموتورها ، ژنراتور ها و موتورهای کششی اتفاق میوفتد.

عوامل تاثیر گذار در فرسایش الکتریکی

  • نحوه کابل کشی
  • نحوه اتصال به زمین تجهیزات
  • طراحی الکتروموتور ها

نشانه های فرسایش الکتریکی

  • بلبرینگ داغ میشود.
  • ارتعاش و صدا افزایش می یابد.
  • بلبرینگ به سرعت خراب می شود.

بلبرینگ های INSOCOAT برای جلوگیری از عبور جریان الکتریکی از بلبرینگ طراحی شده اند. سطوح خارجی رینگ داخلی یا خارجی آنها با استفاده از یک فرآیند اسپری پلاسما پیچیده  با کیفیت عالی ، با یک لایه اکسید آلومینیوم عایق پوشانده شده است. این راه حل ها در مقایسه با سایر روش های عایق بندی بسیار مقرون به صرفه هستند.

بلبرینگ های شیار عمیق SKF و واشر های RSH

بلبرینگ های شیار عمیق و انواع واشرهای SKF

اگر بلبرینگ شیار عمیق SKF هیچ یک از پشوند های ۲Z و ۲RS را نداشته باشد به آن بلبرینگ شیار عمیق بلبرینگ ساده مینامند.(شکل ۱).این نوع بلبرینگ های شیار عمیق برای مکان هایی طراحی شده اند که به اندازه کافی روغن و یا روانکننده وجود داشته باشد تا از ورود انواع آلودگی های محیطی و گرد و خاک جلوگیری کند مانند : گیربکس ها

(شکل ۱)

انواع بلبرینگ های شیار عمیق SKF با پسوند های ۲Z و ۲RS

  • -۲Z: metallic shields
  • -۲RZ: non-contact seals
  • -۲RSL, 2RST: low-friction seals
  • -۲RS1, -2RSH: contact seals

 

همان طور که قبلا گفته بودیم شیلد های بلبرینگ شیار عمیق SKF در اندازه و رنج ها مختلفی تولید میگردد که برای انواع کاربرد های صنعتی مختلف مناسب میباشد.

در جدول زیر نشان میدهد که در هر کدام از سری های بلبرینگ شیار عمیق(۱۶۰,۶۰,۶۲,۶۳) با کدام شیلد تولید می شوند و همچنین نشان میدهد که  پسوند های ۲RS جایگزین چه پسوندهایی شده اند. (شکل ۲)

 

                                                                                                           (شکل ۲)

بلبرینگ های شیار عمیق با پسوند ۲RS  یا به اصطلاح کاسه نمد دار.

بلبرینگ های شیار عمیق با پسوند ۲RS در SKF میتواند انواع مختلفی داشته باشد که به اختصار توضیح خواهم داد.

بلبرینگ های شیار عمیق با واشر RSH  SKF

در نتیجه افزودن تکنولوژی SKF Explorer کاسه نمد های heavy-duty 2RSH برای اندازه های بیشتر در محدوده بلبرینگ شیار عمیق  (شکل ۲) ،کاربران بیشتری می توانند از این طراحی کاسه نمد ها بهره مند شوند. از زمان راه اندازی کلاس تحمل عملکرد بالا SKF Explorer ، بیش از ۴ میلیارد بلبرینگ ، شیار عمیق SKF Explorer ساخته شده است. محبوبیت زیاد از کیفیت بالا و عملکرد آنها ناشی می شود:

  • ظرفیت حمل بار دینامیکی بالا
  • اصطکاک کمتر و در نتیجه دمای کمترکار
  • عمر طولانی گریس های داخل بلبرینگ
  •  صدا و لرزش کم.
  • این ویژگی ها به طور قابل توجهی به عمر مفید بلبرینگ ها اضافه میشود.

واشرهای جدید RSH SKF برای بیرینگ های بزرگتر

یکی از عوامل مهم در افزایش طول عمر مفید بیرینگ ها آب بندی توسط واشرها میباشد.واشرها بیرینگ را آب بندی میکنند و از ورود آلاینده های محیطی جلوگیری کرده و همچنان از گریس داخل بیرینگ به خوبی محافظت میکنند.تقاضای زیادی برای تجهیزاتی شده که در آلودگی شدید محیطی قرار دارند و امکان تمیز کردن در آن محیط وجود ندارد و به این دلیل طول عمر بیرینگ ها کاهش می یابد به همین دلیل SKF واشرهای RSH را برای سری های ۶۰ ، ۶۲ و ۶۳ برای قطر داخل تا ۲۵ میلیمتر تولید کرده است.و همچنین به دلیل تقاضای بیشتر برای بیرینگ های شیار عمیق بزرگ تر SKF تولید بیرینگ با واشر RSH برای سری های ۶۲ و ۶۳  با قطر داخل ۶۰ میلیمتر گسترش داد.در نتیجه این بیرینگ های شیار عمیق در برابر رطوبت،آلودگی و گرد و غبار تحمل بیشتری دارند و تعویض بیرینگ به دلیل خرابی دیرتر اتفاق افتاده.

جنس واشرهای RSH

واشر های RSH SKF از لاستیک آکریلو-نیتریل-بوتادین ساخته شده است و مناسب در دمای کاری -۴۰ درجه سانتی گراد تا +۱۰۰ درجه سانتی گراد و برای مدت کوتاهی تا دمای +۱۲۰ درجه سانتی گراد نیز تحمل دارند.خاصیت این لاستیک ها در این میباشد که نسبت به سایر لاستیک ها دیر تر خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست میدهند و طول عمر بیشتر داشته تا از ورود رطوبت و آلودگی و همچنین محافظت از گریس داخل بیرینگ در مدت زمان بیشتری صورت پذیرد